Modificări în programul Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase!

În contextul măsurilor adoptate de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență pentru limitarea riscului de răspândire a infecției cu Coronavirus, începând cu data de 16 martie a.c., activitatea de relații cu publicul specifică Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase se va desfășura doar în ziua de joi, în intervalul orar 09.00 -14.00.
Pe perioada incidenței prezentei măsuri, corespondența cu deținătorii de arme sau cu persoanele interesate se va desfășura prin intermediul poștei electronice – e-mail arme@nt.politiaromana.ro. De asemenea, informațiile cu privire la stadiul de soluționare a solicitărilor pot fi obținute la numărul de telefon 0233/207.000.
Prin excepție, vor fi preluate direct cererile a căror depunere este condiționată de respectarea unor termene legale, după cum urmează:
Solicitarea acordării permisului de armă şi a înscrierii armei în permisul de armă (art. 22 din Legea nr. 295/2004 privind regimul armelor și munițiilor – prevede obligativitatea unei persoane de a solicita înscrierea în permis în termen de 3 zile a armei procurate din țară și în 15 zile lucrătoare a armei procurate din afara teritoriului României).
Solicitarea de prelungire a valabilității permisului de armă (art. 25 din același act normativ ce prevede obligativitatea titularului dreptului de deținere, port sau folosire arme, să se prezinte înainte de expirarea permisului de armă la structura de poliţie competentă în a cărei rază de competenţă teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa cu armele înscrise în permis, precum şi cu documentele stabilite în normele metodologice de aplicare a Legii nr.295/2004).
***
Începând cu data de 16 martie a.c, programul de lucru cu publicul la nivelul Serviciului de Ordine Publică – Compartimentul Sisteme de Securitate, se modifică în vederea îndeplinirii atribuțiilor prevăzute de Legea nr. 333/2003 și se stabilește în zilele de luni, în intervalul orar 08.00 – 10.00, pentru depunerea documentelor necesare eliberării atestatelor agenților de securitate și vineri, în același interval orar, pentru eliberarea acestora.
Se recomandă ca solicitările, cererile, corespondența și documentațiile să fie înaintate prin serviciile poștale sau în format electronic (în format pdf, asumate prin semnătură) la adresa de e-mail ordinepublica@nt.politiaromana.ro .
Poliția Piatra-Neamț face apel către cetățeni ca prezentarea la ghișeul de relații cu publicul să se realizeze numai în situații urgente, când documentul este absolut necesar, iar obținerea acestuia nu poate fi amânată până la stabilizarea situației.
Sursa: IPJ Neamț