Linie ANOFM pentru infrormații despre șomaj tehnic

Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a înființat o linie telefonică unică, prin intermediul căreia cetățenii pot cere informații despre șomajul tehnic și documentele care trebuie trimise pe email. Numărul la care pot apela este 021/4444-000, număr cu tarif normal.
„Am decis ca opt angajați ai ANOFM să lucreze în același timp în sistem call-center, pentru a clarifica românii acolo unde există nelămuriri cu privire la șomajul tehnic. În cazurile în care apelanții au nevoie să intre în legătură cu agențiile teritoriale de care aparțin, operatorii din call-center îi vor direcționa. În perioadele de criză, este vitală rapiditatea adoptării deciziilor, dar și modul în care ne organizăm pentru implementarea acestora. Prin urmare, am luat din timp măsurile necesare pentru a răspunde cu promptitudine tuturor solicitărilor, conștienți fiind că de munca noastră depinde viitorul angajaților și al companiilor din țara noastră”, a explicat Victor Picu, președintele ANOFM, conform comunicatului disponibil pe www.anofm.ro.
Angajatorii direct afectați de măsurile impuse odată cu starea de urgență vor putea beneficia de plata indemnizațiilor salariaților în valoare de 75% din salariul mediu brut, bani asigurați din bugetul pentru șomaj.
Angajații care au fost afectați indirect și a căror încasări au scăzut cu cel puțin 25% față de primele două luni ale anului, pot apela la prevederile OUG 30/2020, dacă nu au posibilitatea financiară să plătească toți angajații. Plata șomajului tehnic se va face pentru cel mult 75% dintre anagajații care aveau contracte active dinainte de a intra în vigoare OUG 30/2020.
Sursa foto: http://www.capital.ro