Ministerul Educației a actualizat scenariile de funcționare a școlilor, în funcție de evoluția epidemiologică din fiecare județ
Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a transmis marți că, în urma monitorizării dinamicii scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ, s-a constatat că 12.945 de unități de învățământ funcționează după scenariul 1, cu participare zilnică, față în față, 4.408 de unități de învățământ funcționează după Scenariul 2, scenariul hibrid, iar 303 astfel de unități funcționează după Scenariul 3, cu participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.
„Prin urmare, astăzi, 22 septembrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație: 12.945 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară. După Scenariul 2 (S2) funcționează 4.408 de unități de învățământ. Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție. În Scenariul 3 (S3) se încadrează în prezent 303 unități de învățământ, cu participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online”, se arată în comunicatul emis marți de către MEC.
Potrivit sursei citate, consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.
Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.
MEC a precizat că hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.