Ziua dedicată îndrăgostiților – 14 februarie
Începuturi…
Legenda pornește de la împăratul roman Claudiu al II-Lea, un luptător cu multe ambiții și îndârjit. El și-a dorit mereu o armată puternică, cu aceleași aspirații. Doar că spre nefericirea lui toți bărbații preferau să stea mai mult acasă cu familia decât pe câmpul de luptă. Asta îl nemultumea foarte mult și din acest motiv a dat lege să nu se mai însoare nici un bărbat.
Tot în vremea lui trăia și preotul Valentin, care auzind legea dată, nu a putut accepta astfel de răutate pornită asupra poporului. Pe ascuns cununa pe oricine dorea, ajungând să fie cel mai cunoscut preot, legător de destine.
Prin urmare activitatea lui Valentin a ajuns și la urechele lui Claudiu. Nemulțumit de atitudinea asta nespusă l-a arestat.
Arestat fiind a continuat să-și creeze un nume și să fie asociat cu marile iubiri. Trimitea scrisori către toți prietenii în care mereu specifica la final „Nu-l uita pe Valentin a-l tau”
Astăzi…
Foarte mulți pe data de 14 februarie sărbătoresc Valentine’s Day dar sunt și cei contra care vin cu argumente puternice cum că nu e sărbătoarea noastră.
Chiar dacă majoritatea statelor europene aveau în tradiţia lor un echivalent al acestei sărbători, treptat, obiceiul a fost adoptat mai întâi de ţările vestice şi, după 1990, şi de România.
Deşi aveau o sărbătoare a iubirii, cunoscută sub numele de Dragobete, o tradiţie milenară, care marchează începutul primăverii, renaşterea naturii, a dragostei şi a apropierii, românii au importat şi Ziua Îndrăgostiţilor. Divinitate mitologică asemănătoare lui Eros (zeul iubirii, în mitologia greacă) şi Cupidon (sau Amor, zeul roman al dragostei), Dragobete, cunoscut şi sub numele de Dragomir, este considerat, în credinţa populară românească, fiul Babei Dochia. Năvalnic şi nestatornic, Dragobetele se diferenţiază de blajinitatea Sfântului Valentin din tradiţia catolică şi este închipuit ca fiind un flăcău voinic, chipeş şi iubăreţ, care sălăşluieşte mai mult prin păduri.
Ziua reprezintă de fapt o șansă oferită îndrăgostiților de a-și exprima dragostea prin fapte și marilor companii de a-și promova produsele. În marketing această sărbătoare a avut un real impact.
Iată că sărbătoarea iubirii preluată și de români vine cu beneficii în campaniile de marketing și vizează comerțul online într-o mare măsură. Cu siguranță poate fi marcată cu roșu pe calendarul anual al ocaziilor importante în care, ca și magazin online, este vital să intri în rândul celor care susțin campanii și se diferențiază de concurență.
Până la urmă , orice antreprenor trebuie să perceapă Valentine’s Day ca o sărbătoare comercială, în care să genereze vânzări considerabile și să ajungă la rata de conversie dorită.
Sursa:https://www.silkweb.ro/blog/valentines-day-statistici-tendinte-si-marketing/