Trecerile pentru pietoni și rampele foarte înclinate din Piatra Neamț

Trecerile de pietoni din Piatra Neamț nu sunt adaptate pentru deplasarea sigură şi facilă a persoanelor cu dizabilităţi şi a părinţilor cu cărucioare. Asta nu este o noutate, dar dacă tot noua administrație insistă cu foarte multe reguli noi pentru metehne vechi, ne-am gândit că nu ar fi rău să ne îndreptăm către aspecte care ne preocupă în mod real.
În Piatra Neamț, majoritatea trecerilor de pietoni au bordurile înalte, și din această cauză este greu pentru o mamă cu un cărucior sau a unui om în scaun cu rotile să traverseze o stradă.
Conform legii nr.121 bi/5.III.2013 din Monitorul Oficial, este ilegal să nu ai trotuare destul de mari sau cu obstacole nesemnalizate și da, este ilegal să nu ai rampă de trecere între trotuar și carosabil.
IV.2.2. (1) Lățimea trotuarelor conformate pentru a fi utilizate de către persoanele cu handicap va fi de:
- 1.8 m pentru trafic constant în dublu sens
- 1.5 m pentru trafic frecvent în dublu sens, cu prevederea unor buzunare de așteptare și întoarcere la fiecare 25 m
- 1.2 m pentru trafic scăzut în dublu sens, cu prevederea unor buzunare de așteptare și întoarcere la fiecare 25 m
- 90 cm pentru într-un singur sens și foarte rar în sens opus, cu prevederea unor buzunare de așteptare și întoarcere la fiecare 25 m
IV.2.4. (1) Pe traseele de deplasare trebuie evitată amplasarea de obstacole precum: obiecte de mobilier urban agățate de pereții clădirilor sau independente, bolarzi, stâlpi.
(2) Dacă prezența obstacolelor este absolut necesară, acestea trebuie prevăzute cu marcaje vizuale contrastante.
Mai jos atașăm câteva poze ( avem peste 100 de poze realizate la toate trecerile de pietoni din oraș, dar le putem pune la dispoziția celor care le doresc dacă ne contactează pentru a nu fi greu cititorului să citească articolul ) cu trecerile pentru pietoni din Piatra Neamț.
Sunt treceri pentru pietoni care corespund în mare parte cerințelor cetățenilor.
Ieri, 21 iunie, am observat o persoană în scaunul cu rotile care încerca să coboare o rampă. Am oferit ajutor și ne-a transmis că este prea periculos și a început să pozeze rampa de coborâre.
Într-un final, a reușit să coboare rampa care era foarte înclinată.
Persoanele cu dizabilități nu pot folosi infrastructura orașului neînsoțiți, chiar dacă ar avea posibilitatea să facă asta. Ei riscă să se accidenteze atunci când doresc să se deplaseze dintr-o parte în alta a orașului deoarece nu pot traversa trecerea de pietoni în condiții de siguranță. Pentru persoanele cu deficiențe de vedere lipsesc marcajele tactile, iar pentru persoanele în scaun rulant trecerile străzilor nu sunt deloc line
Conform Monitorul Oficial, la fiecare trecere de pietoni ar trebuii să existe o diferență de nivel de maxim 2CM +că această diferență de nivel va fi realizată cu muchie teșită sau rotunjită.
IV.2.3. (2) Pantă longitudinală a trotuarului sau a traseului pietonal nu trebuie să depășească 5%, cu excepția zonelor unde sunt prevăzute rampe care preiau diferență de nivel între carosabil și trotuar.
IV.3.1. (3) Se recomandă o lățime a rampei de acces între trotuar și carosabil de 1.5 m. Atunci când acest lucru nu este posibil, se va realiză o rampă cu lățimea de minim 1 m.
(4) Diferență de nivel maximă între trotuar și carosabil va fi de 20 cm. În aceste condiții pantă rampei va avea o înclinare recomandată de 8%, dar nu mai mare de 15%.
(5) La joncțiunea între carosabil și rampă de acces pietonală nu trebuie să existe diferență de nivel mai mare de 2 cm. Această diferență maximă de 2 cm va fi realizată cu muchie teșita sau rotunjită.
IV.4.1.(3) Toate trecerile de pietoni vor fi amenajate cu rampe de access pietonale între trotuar și carosabil.
Ce părere aveți despre trecerile de pietoni din orașul nostru? Sunt sau nu adaptate persoanelor cu nevoi?
Așteptăm părerile dumneavoastră printr-un mesaj și dorim să le transmitem mai departe către noua admnistrație a acestui oraș care în ultima perioadă doar se plânge că este ținta unui atac din partea presei locale.