Răzvan Timofciuc despre dezastrul din traficul ieșean
Astăzi, consilierul local USR – Răzvan Timofciuc împreună cu Iulian Nicolau și Ionuț Anastasiei, colegii săi din Comisia de Urbanism, au susținut o conferință de presă despre dezastrul din trafic.
Orașul este complet blocat la orele de vârf.
Mai jos regăsiți integral aspectele semnalate de către consilierul local Răzvan Timofciuc pe pagina sa de Facebook:
Oamenii, în loc să muncească, să producă, să stea cu familiile sau să facă activități plăcute, sunt blocați în trafic.
? Pentru cei din zona metropoltiană, cea mai apropiată stație de mijloc de transport în comun este la 2, 3 sau 5km pe jos. În aceste condiții, utilizarea transportului public e mult îngreunată.
? Sau varianta de a lăsa mașinile la vreun capăt de linie este imposibilă, în condițiile în care nu au fost amenajate parcări de tip Park&Ride.
?Transportul public este la capacitate maximă în orele de vârf, nu pot fi blamați cetățenii care aleg transportul cu mașina personală în detrimentul autobuzelor sau tramvaielor. Banda unică de la Lidl pana in Podu Roș s-a dovedit a fi un fiasco, parcă a fost amenajată pentru a compromite o idee bună, dar aplicată execrabil.
? Pistele de bicicletă există pe hartie, dar lipsesc cu desăvârșire în realitate.
? Proiectele de infrastructură mari au rămas la stadiul de planșe.
?Sistemul de management al traficului este complet depășit, funcția sa adaptivă nu funcționează, fiind utilizat în mod manual de către angajații de la Biroul de Trafic, mulți dintre ei fiind angajați pe bază de PCR, nu pe bază de cunoștințe. Sistemul e deja uzat moral, numărul de mașini din prezent fiind mult mai mare decât cel din urmă cu 6 ani. Toate setările sunt depășite.
ℹ️ Dar o cauză mai profundă este faptul că s-au autorizat locuințe colective fără a se ține cont de studii de trafic realizate corespunzător, fără a se corela aceste complexe imobiliare cu nevoia de creșe, grădinițe și școli modernizate, fără infrastructură, access la mijloacele de transport public etc.
✅ De aceea, consilierii USR-PLUS au depus un proiect de hotărâre de CL prin care obligă investitorii ca, în cazul imobilelor care vor genera o densitate mare a populatiei, să întocmească un studiu de trafic care sa prevada implicatiile asupra traficului rutier și pietonal.
✅ Soluția de amenajare a accesului la drumul public al locuitorilor unui viitor imobil cu locuințe colective se va corela cu cele de la alte obiective avizate în zona sau care sunt in curs de avizare.