Documentele necesare pentru șomajul tehnic
AJOFM oferă informații detaliate privind șomajul tehnic, cum se acordă acesta și ce trebuie să facă angajatorul.
Societățile care vor solicita decontarea sumelor pentru plata indemnizaţiei prevăzute de Legea nr.19/2020 din Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale constituit potrivit Legii nr.200/2006
Având în vedere prevederile art.3 alin.(3) din Legea nr.19/2020 privind acordarea unor zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ, sumele pentru plata indemnizaţiei prevăzute de Legea nr.19/2020 se decontează din Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale constituit potrivit Legii nr.200/2006.
Pentru decontarea acestor sume angajatorul va depune la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă în a cărei rază Teritorială îşi desfăşoară activitatea, o cerere însoţită de următoarele documente :
?️ Lista angajaţilor care au beneficiat de zilele libere, precum şi indemnizaţia acordată pe această perioadă,
?️Copii de pe statele de plată din care să reiese acordarea indemnizaţiei,
?️Declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al angajatorului prin care se atestă că lista angajaţilor care au beneficiat de zilele libere conţine persoanele care îndeplinesc condiţiile reglementate la art.2 alin.(2) din Legea nr.19/2020,
?️Dovada plăţii contribuţiilor şi impozitelor aferente lunii în care s-a plătit indemnizaţia.
Cererea depusă la agenţie va fi datatăşi semnată de reprezentantul legal şi va conţine obligatoriu următoarele elemente:
?️Datele de identificare ale angajatorului, inclusiv adresa de e-mail,
?️Contul bancar,
?️Numele reprezentantului legal al angajatorului,
?️Suma totală solicitată,
?️Numarul angajatilor pentru care s-a solicitat suma.
Documentele menţionate mai sus se vor transmite prin postă electronică la adresa de e-mail: neamt@anofm.gov.ro sau prin orice alt mijloc de comunicare la adresa Piatra Neamţ, str. Privighetorii, nr.21, Bl.B13-parter, în cel mult 30 de zile de la data efectuării plaţii contribuţiilor şi impozitelor aferenteindemnizaţiei, iar decontarea sumelor plătite cu titlu de indemnizaţie se va face în termen de 60 de zile calendaristice de la data înregistrării documentelor depuse.
Mai multe informații se pot obţine la nr. de telefon 0233/228156 sau 021/4444000
Sursa: AJOFM Neamț
Vodeo:
Pe durata stării de urgență, Guvernul României, prin ANOFM, sprijină angajații și societățile comerciale afectate de COVID – 19021 – 4444-000 – Număr unic ANOFM pentru informații beneficiari șomaj tehnic
Publicată de ANOFM / FII Informat pe Marţi, 24 martie 2020
Sursa video: ANOFM/ FII INFORMAT
Puteți urmări și interviul cu Victor Picu «Banii pentru şomajul tehnic ajung pentru toată lumea, ne pregătim pentru un milion de persoane»?❗www.agerpres.ro❗