Din cauza certificatului verde, vânzările au scăzut la jumătate în Dedeman
Certificatul verde, o normă impusă de aproximativ două săptămâni, care restricţionează accesul persoanelor nevaccinate în diverse centre comerciale, magazine de modă sau cosmetice, etc, are efecte şi pe piaţa distribuţiei de materiale de construcţii.
Foarte mulți retailerii de bricolaj spun că resimt scăderi importante ale traficului de cumpărători şi, implicit, ale vânzărilor.
Dragoş Pavăl, fondatorul DEDEMAN, susţine că traficul în magazine a scăzut cu 45% de la introducerea certificatului.
În acest moment, suntem nevoiţi să permitem accesul în magazine doar clienţilor care deţin un certificat verde. Înţelegem să respectăm deciziile autorităţilor, nu avem alternativă. De când au intrat în vigoare noile dispoziţii legale, traficul în magazinele noastre a scăzut cu circa 45% şi, drept rezultat, am fost obligaţi să reducem comenzile de aprovizionare la furnizori, care sunt în proporţie de peste 85% companii româneşti. Dacă această situaţie se prelungeşte, impactul în industrie va fi devastator şi îi va afecta în mod egal atât pe retaileri, cât şi pe producători, atât pe funcţionarii care lucrează pentru stat, cât şi pe toţi colegii din mediul privat, atât pe cei vaccinaţi, cât şi pe cei nevaccinaţi,spune Dragoş Pavăl, acţionar al Dedeman, liderul pieţei de bricolaj din România, cu 56 de magazine şi afaceri de 9,1 miliarde de lei în 2020, citat de Ziarul Financiar.